3 Şubat 2012 Cuma

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK DİNDAR BİR ADAMDI

yer :Balıkesir - Zağnos Camii

günlerden cuma


Türkiye`de cuma hutbesi okuyan ilk ve tek cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk oldu.





tarih : 1923

yer : Ankara, Türkiye Büyük Millet Meclisi

millet meclisinin yarısından çoğu ülkenin dört bir yanından gelen hoca - hafız kökenli mebuslardan oluşuyordu.bunların hepside atatürk`ün cumhurbaşkanlığında gerçekleşiyor.






tarih : 1 nisan 1924

Türkiye`de en yüksek devlet memuru maaşı, diyanet işleri reisine (başkanına) veriliyordu.







tarih : 1926

Mustafa Kemal Atatürk,Diyanet İşleri Başkanlığından çağın icaplarına göre Kuran-ı  Kerim'in tefsir edilmesini istemiş.Başkanlıkta bu görevi Elmalılı Hamdi Yazır'a (okan bayülgenin öz dedesine) vermiştir.





...



ve bunlar gibi daha birçok şey Mustafa Kemal Atatürk zamanında oldu.atatürk`ün dine verdiği önem sorgulanamaz bile.Hatta ileri gitmek istiyorum.Cumhuriyet tarihinin en dindar lideri Mustafa Kemal Atatürk`tür. O dini yobazların elinden almış ve dinimizin gerçek yüzünü bizlere göstermiştir.




 

1 yorum:

  1. Şampiyon, senden ilk önce yorumu akıllıca ve sakince okumanı istiyorum zira dediklerimi yanlış anlama...

    "cumhuriyet tarihinin en dindar lideri mustafa kemal atatürk`tür.o dini yobazların elinden almış ve dinimizin gerçek yüzünü bize göstermiştir."

    bu cümlelerine tamamen tüm siktenliğim ve içtenliğimle katılıyorum lakin diğer örnekler pek objektif değil. Atatürk hayranı biri olarak sana hak veriyorum yiğido, emme bunları bir de kazım karabekir paşanın damadın dan dinle...

    Bu lafımda bir art niyet arama, emin ol Atatürk'ü en az senin kadar seviyorum, ancak benim demek istediğim Atatürk karşıtlarını da bir dinle, Mısıroğlu gibi insanalara da kulak ver...

    Haa onlar verir mi dersen? Siksen vermez dalyaraklar, ama sen ver amk, onların sikik düşüncelerini öğrenmek için, sırf Atatürk hatrına onları bir dinle, Atatürk'e bir de onların gözünden bak...

    Yazıların daşaklı harbici okuyorum lan :D

    YanıtlaSil